سخن روز /
برگزاری جلسه بررسی تکالیف و وظایف وزارت جهادکشاورزی در برنامه هفتم توسعه
1403/06/20

به گزارش پات، جلسه بررسی تکالیف و وظایف وزارت جهادکشاورزی در برنامه هفتم توسعه کشور با حضور مهندس توسلی سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی، دکتر حایک و مسلمی اعضای هیئت مدیره، دکتر ابراهیمی سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع، دکتر مرادی سرپرست معاونت توسعه تعاونی ها و تشکلها، مدیران کل و کارشناسان دفاتر بودجه ریزی و منابع اعتباری، آموزش و ترویج تعاونی ها، حسابرسی، تجهیز و توسعه زیرساختها، توسعه خدمات فنی و کشاورزی تعاونیها، صنوف و تشکلهای مردم نهاد و نظام های بهره برداری برگزار گردید.

 در این جلسه تکالیف و وظایف وزارت جهادکشاورزی مندرج در مواد برنامه هفتم توسعه مورد بررسی قرار گرفته و تکالیفی که سازمان مرکزی تعاون روستایی و شبکه تحت نظارت آن امکان انجام آن را دارد احصا شده و با هدف حضور موثرتر سازمان و شبکه در اجرای این مواد، در خصوص آنها بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در این جلسه ضمن بیان اهمیت برنامه ریزی و برنامه محور بودن عملیات اجرایی در موفقیت سازمان گفت: همزمانی شروع فعالیت و استقرار دولت چهاردهم با شروع برنامه هفتم را باید به فال نیک گرفته و تاکید ریاست محترم جمهوری و وزیر جهادکشاورزی بر اجرای این برنامه می تواند زمینه تحقق اهداف مندرج در برنامه هفتم توسعه را با درصد بالایی فراهم نماید.

 وی افزود: حضور وزیر محترم در فرآیند تدوین برنامه هفتم فرصت مغتنمی است که با تدوین برنامه های وزین و هدفمند می تواند در کنار حمایت وزیر می تواند منجر به واگذاری وظایف و امور و اعتبارات موردنیاز به تشکلها و سازمان گردد. همچنین می توان از اعتبارات مصوب معاونت های تخصصی وزارت جهاد، سهم تشکلها و تعاونی ها مشخص شده و مدیریت آن منابع به سازمان مرکزی واگذار گردد.

 توسلی بیان کرد: بسیاری از وظایفی موجود در حوزه سایر وزارتخانه ها که مرتبط با روستاها هستند می توانند توسط شبکه تعاونی ها به انجام برسند و باید تلاش کرد جایگاه آنها به خوبی دیده شود. تشکلها نیز باید نقش موثری در انجام آن مواد قانونی ایفا نمایند.

 وی افزود: شعارهای دکتر نوری همچون تقویت تشکلها و واگذاری امور به آنها، روستا محوری و تشکیل سازمان توسعه روستایی، می توانند از محورهای سازمان برای تدوین و اجرایی سازی برنامه های خود باشد.

 
دکتر مسلمی عضو هیئت مدیره سازمان نیز در این خصوص گفت: سلامت و امنیت غذایی برنامه اصلی وزیر جهادکشاورزی در زمان کسب رای اعتماد بوده است و پس از حضور در کرسی وزارت نیز کنش های ایشان نشان دهنده تلاش وافر وی در تحقق سند توسعه بخش تعاون، توسعه زنجیره های ارزش و ... می باشد.
تعداد مشاهده خبر322 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :4 :1
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal